Holland er ikke et af de fem mest folkerige lande i Europa, men var stadig den tredjestørste digitale EU-økonomi i 2019. Med en fortløbende vækst på omkring fem procentpoint om året, vil salget inden for hollandsk onlinehandel overstige mærket på 20 millioner euro på få år, med kun omkring 13 millioner brugere. Grundlaget for dette er internetudvidelsen i Holland, som garanterer næsten landsdækkende 4G-dækning i mobilområdet med fire tilgængelige netværk. Næsten 40 procent af hollandske virksomheder bruger de sociale medier, og omkring 22 procent arbejder med big data. Dette placerer Holland på andenpladsen inden for EU, når det kommer til integration af digital teknologi i økonomien.
Landets største handelspartner er Kina, og Tyskland og USA indtager anden- og tredjepladsen. Rent geografisk er Holland et internationalt logistikhub, og mange globale virksomheder har en placering her. Med Rotterdam og Amsterdam har landet de største og fjerde største europæiske havne i Europa, og mange asiatiske og amerikanske virksomheder placerer derfor deres europæiske distributionscentre i Holland. Amsterdam Schiphol Lufthavn er også den tredjestørste gods- og passagerlufthavn i Europa.
Omfattende adgangsmuligheder på det hollandske e-handelsmarked
Den stærke, digitale økonomi i Holland giver gode adgangsmuligheder inden for alle brancher, og i nogle områder er chancerne endda ekstremt gode. Kun omkring 17 procent af de hollandske virksomheder tilbyder i øjeblikket deres produkter og tjenester online, og genererer omkring en tiendedel af deres salg online. Det er især små og mellemstore virksomheder der endnu ikke udnytter deres muligheder, hvilket betyder, at nyankomne har gode muligheder for at sælge individuelle produkter og nye tilbud i servicesektoren. Hollænderne betragtes som nysgerrige trendsættere, der tager innovative ideer alvorligt, og gerne integrerer dem i deres hverdag.
Der er flere grunde, der gør det lettere at komme i gang på det hollandske onlinehandelsmarked:
- den geografisk centrale placering i Europa med praktiske transportforbindelser
- den næsten omfattende, hurtige internetforbindelse
- den stærke infrastruktur med universiteter af høj kvalitet
- den voksende amerikanske indflydelse på livsstil og sprog siden 1950'erne
- hollandernes store vilje til at tale engelsk (nr. 1 på verdensplan for ikke-indfødte engelskkundskaber)
Engelsk og hollandsk indhold gør det lettere at komme i gang med onlinehandel
Moderne startups kender sprogets styrke som et forbindelsesled i onlinesalg, og arbejder derfor gerne med forskellige sprogudgange i deres onlinebutikker. Den hollandske tilhørsforhold til det engelske sprog gør det meget nemmere at få adgang til deres onlinehandelsmarked, men hollænderne elsker også deres eget sprog, og især med innovative produkter og tilbud er et individuelt indhold på deres modersmål, det hele værd. Kundeloyalitet, der udelukkende er baseret på tradition, er ret sjældent i Holland, fordi folk elsker trends, og altid er nysgerrige efter innovationer. Spændende tilbud og god service skaber tillid, hvormed gode resultater kan opnås på lang sigt. Dermed spiller et flydende og meningsfuldt sprog en vigtig rolle her, fordi de, der føler sig godt forstået, også kan lide at blive involveret i det ukendte.
Alle vores oversættelser og sprogtjenester på hollandsk udføres udelukkende af indfødte professionelle, med den relevante branchekendskab. Hos os finder du altid den perfekte oversætter til ethvert projekt, så din start inden for hollandsk onlinehandel kan blive en fuldstændig succes.
Tilføj ny kommentar