Kommunikation og marketing oversættelser

Oversættelse af markedsføringskampagner, reklameplakater, kampagnetilbud og oversættelse af videospil osv., kan være vanskelig, og kræver en kreativ finesse, samt en fremragende viden om kulturen i det land, hvor oversættelsen skal anvendes. Oversætteren skal være i stand til at oversætte slogans, ordspil og alle de følelser fra den oprindelige tekst, samtidig med den lokale kultur respekteres. Det er grunden til, at vi, her hos Alphatrad Danmark tilbyder oversættelsestjenester fra oversættere som har specialiseret sig inden for marketing- og reklamebranchen.

 

Oversættelser af Amazon-produkttekster
Den engelske, tyske eller svenske udgave af det amerikanske online-postordreselskab Amazon har også været tilgængeligt for Danmark, siden det blev lanceret, og på trods af forskellige afgiftsbestemmelser kan næsten alle produkter let prissættes med et par klik, hvorefter de er klar til forsendelse til Danmark. Det er især tøj, bøger, magasiner og forbrugerelektronik der pakkes i Amazon-logistikcentrene til forsendelse til Danmark.
Læs mere
oversætte indhold på de sociale medier
I dag er sociale netværk en integreret del af virksomhedernes kommunikationsstrategi. Internationale virksomheder, der er målrettet mod et multikulturelt publikum, skal sikre, at de distribuerer flersproget indhold tilpasset sproget for deres målpublikum. Oversættelsen af ​​socialt medieindhold udgør specifikke udfordringer.  
Læs mere
Fremtidsorienteret e-handelsmarked i Holland
Holland er ikke et af de fem mest folkerige lande i Europa, men var stadig den tredjestørste digitale EU-økonomi i 2019.  Med en fortløbende vækst på omkring fem procentpoint om året, vil salget inden for hollandsk onlinehandel overstige mærket på 20 millioner euro på få år, med kun omkring 13 millioner brugere.
Læs mere
Hvordan skal en hjemmeside oversættes
I den internationale udvidelse af et brand eller en virksomhed, er oversættelsen af ​​en hjemmeside til det respektive distributionsområdes sprog, et uundgåeligt trin. Indholdet oversat til det markedssprog, der skal udvikles, øger ikke kun effektiviteten af ​​tilbudene på grund af en betydelig stigning i antallet af besøgende og interesserede parter, men opfylder også de grundlæggende krav til rangordning af deltagelse i søgemaskiner på det påtænkte marked.
Læs mere
Internationale onlinebutikker
Onlinehandlen er vokset støt med omkring fem procent årligt i løbet af det sidste årti, og det er især butikker inden for tøj, elektronik og underholdning der regelmæssigt har draget fordel af denne stigning. Bekvem shopping med blot et par klik, har længe været en del af hverdagen for den yngre generation, men fans af klassiske indkøbscentre er også i stigende grad afhængige af onlineshopping, takket være nye, internationale udviklinger.
Læs mere
Alt hvad du bor vide om computerspil videospil oversaettelser
Før de markedsføres internationalt, skal alle videospil oversættes, og tilpasses publikum i det relevante land. Dette vigtige trin kaldes for ”lokalisering”. Oversættelser af videospil kræver også præcise evner hos oversætteren, som trofast skal genskabe spillets ’univers’, og samtidig tilpasse sig forskellige oversættelsesmedier.  
Læs mere
Reklame på de sociale medier Mobilt og individuelt
Reklamer på de sociale medier, dvs. reklamer på Facebook, Twitter og lignende, giver virksomheder mulighed for at henvende sig direkte til deres målgruppe. Ved hjælp af indstillinger af forskellige filtre, kan man ikke kun bestemme aldersgruppe og region, men også specielle interesser. Takket være en målrettet annoncering, er virksomhedernes omkostninger betydelig lavere, end ved store mailkampagner eller endda postkampagner. Brugen af reklamer på de sociale medier bliver dog anvendt forskelligt, fra land til land.  
Læs mere
tips til international succesfuld reklame på søgemaskiner
Reklame på søgemaskiner fungerer næsten overalt i verden, men der findes dog nogle grundlæggende forskelle, der er afgørende for, om betalte annoncer får større eller mindre succes. Hvis man vil starte internationale SEA-kampagner, bør man kende til disse forskelle og tage højde for dem i sin planlægning.   Her er et par vigtige tips til oprettelse af en international kampagne  
Læs mere
Har du en internetpræsentation, og vil du gerne have international succes? Vil du erobre det globale marked og har du brug for hjælp, når du skal bruge fremmede sprog?  Så er vi den helt rigtige samarbejdspartner! For at få international succes er det i dag især vigtigt at følge med tiden og benytte alle de marketingmuligheder, der står til rådighed. De nye teknologier og kommunikationsformer gør det nødvendigt at tænke i nye baner.  
Læs mere