Branchen for e-handel er vokset støt år efter år, og flere og flere varer købes nu med nogle få klik. Nogle brancher nyder allerede godt af denne tendens, mens andre brancher stadig har stort udviklingspotentiale. Det er ikke mindst modebranchen der handles online, men der købes også rejser over internettet, og møbler bliver oftere og oftere afleveret ved ens hoveddør. Det enkle klik kræver ingen åbningstider eller rådgivning, og takket være de mange betalingsmuligheder, er det især de landlige områder der oftest handler på internettet. Dog er handel med dagligvarer i vores onlinebutikker en undtagelse, og giver stor potentiale for intelligente iværksættere.
Kød, brød og grøntsager leveres sjældent
Mens dagligvareindkøb i detailbutikker i Spanien ligger på omkring 77 milliarder euro, og det i Tyskland når over 120 milliarder årligt, kan onlinebutikker i denne branche kun se lave vækstrater i de fleste lande. Det er kun i Kina at onlinehandel med dagligvarer udgør mere end 30 millioner euro årligt, efterfulgt af USA med knap 25 millioner. Til sammenligning bruger Schweiz og Tyskland tilsammen kun ca. 2,5 millioner euro om året på onlinehandel med dagligvarer, og initiativrige iværksættere har stadig masser af plads til udvikling her.*
Eksotisk pr. klik - sproget skabet omsætning
Butikker der specialiserer sig med eksotiske og holdbare dagligvarer, har gode muligheder for at etablere sig på markedet. Hvad man ikke kan finde i supermarkedet, bliver nemlig oftest købt online. Flersprogede onlinebutikker med godt salgstekster er det optimale grundlag for en god vækst. Vi samarbejder med specialiserede oversættere, der gerne hjælper med at oversætte hjemmesider og salgstekster til forskellige sprog.
*Kilde: Statista
Tilføj ny kommentar