Reklame på de sociale medier: Mobilt og individuelt

Reklame på de sociale medier Mobilt og individuelt

Reklamer på de sociale medier, dvs. reklamer på Facebook, Twitter og lignende, giver virksomheder mulighed for at henvende sig direkte til deres målgruppe. Ved hjælp af indstillinger af forskellige filtre, kan man ikke kun bestemme aldersgruppe og region, men også specielle interesser. Takket være en målrettet annoncering, er virksomhedernes omkostninger betydelig lavere, end ved store mailkampagner eller endda postkampagner. Brugen af reklamer på de sociale medier bliver dog anvendt forskelligt, fra land til land.

 

Virksomhederne henvender sig mere og mere til mobilreklame på de sociale medier

Der er flere og flere brugere som anvender deres mobile enheder til at logge på deres konti på de sociale medier, hvilket betyder, at virksomhederne reagerer på disse tendenser. Grundlæggende set for de fleste lande, er mobilandelen inden for reklamer på de sociale medier allerede væsentligt større, end de penge der bruges på reklamer til desktop computere. I USA investeres der mere end 32 milliarder euro hvert år i målrettet onlinereklamering, og mindre end en tiendedel af disse penge, bruges til klassisk reklame på desktop computere. I Kina ligger andelen af reklamemidler til mobilenheder på 50 procent (13 milliarder), og i Indien ønsker virksomhederne med et samlet budget på omkring tre milliarder, at nå 80 procent af deres mulige kunder via mobilenheder. Det er kun i Brasilien og Frankrig, at halvdelen af virksomhedernes reklameomkostninger er delt ligeligt mellem reklamering på desktop computere og mobilenheder.*

 

Effektive reklamespots er underholdende, korte, moderne og hjælpsomme

For at reklamer ikke skal ses som værende irriterende på din smartphone, anvender virksomheder gerne hjælpsomme videoer, samt eksempler på anvendelse. Dem der ønsker at opnå global succes, skal foruden gode billeder, også bruge forskellige tekst- og sprogopgaver. Vi oversætter alle former for tekster, og hjælper dig gerne med dine reklameprojekter med specialiserede oversættere, så du kan nå din målgruppe overalt i verden. Kontakt os gerne for et uforpligtende tilbud.

*Kilde: Statista