Internationale onlinebutikker: De nyeste udviklinger

Internationale onlinebutikker

Onlinehandlen er vokset støt med omkring fem procent årligt i løbet af det sidste årti, og det er især butikker inden for tøj, elektronik og underholdning der regelmæssigt har draget fordel af denne stigning. Bekvem shopping med blot et par klik, har længe været en del af hverdagen for den yngre generation, men fans af klassiske indkøbscentre er også i stigende grad afhængige af onlineshopping, takket være nye, internationale udviklinger. Under coronakrisen steg salgstallene inden for e-handel kraftigt i første halvdel af 2020, og i nogle tilfælde registrerede detailhandlerne en stigning på mere end 15 procent i forhold til tidligere år. Foruden mode og elektronik købes der i stigende grad mad og andre hverdagsprodukter, såsom apoteksprodukter eller varer til kæledyr online. Underholdningsbrancher som tilbyder musik, bøger, film og andre formater til download eller streaming, kan også se en hurtig international vækst.  

 

Internationale onlinebutikker udnytter deres muligheder

I modsætning til en traditionel butik, kan en onlinebutik erobre internationale markeder med få ændringer, uden at skulle anskaffe butiksområde eller ansætte salgspersonale, og internationale salgsplatforme gør det også muligt for deres forhandlere at åbne nye markeder. E-handelsplatformen Shopify, som oprindeligt er en canadisk opstart, til en enkel opbygning af onlinebutikker, stiller nu internationale domæner til rådighed for sine kommercielle brugere. Såkaldte Top Level Domains med matchende endelser kan bookes til din egen portefølje med et klik, fordi de tilknyttede valutaer allerede er implementeret i softwaren og vises umiddelbart efter, at outputsproget er valgt. Forhandlerne er selvfølgelig selv ansvarlige for indholdet og teksterne på disse internationale domæner. Foruden glæden ved den enkle måde at åbne nye salgsmarkeder på, har sælgerne imidlertid en tendens til at miste overblikket ved den internationale handel, fordi køberne forventer mere end bare en pris i deres egen valuta.

 

En god start på det internationale marked, kræver de rigtige ord

Forbrugere der handler online, kan ikke røre, prøve eller teste et produkt, før de placerer varen i den virtuelle indkøbskurv. Du bestemmer dig til om du vil købe varen, baseret på præsentationen og beskrivelsen. Fotos og videoer er en vigtig del af præsentationen, men beskrivelsen giver også en vigtig merværdi. Succesfulde onlinebutikker er derfor afhængige af et flersproget tilbud for deres internationale vækst, så hver bruger kan få en beskrivelse på deres eget sprog. Startups, der nu ser en god mulighed for at erobre de internationale markeder, bør ikke undervurdere vigtigheden af de rigtige ord og udtryk. Automatiske, klodsede eller endda forkerte oversættelser indeholder risici, der ofte har langsigtede konsekvenser. Foruden mistet salg på grund af utilstrækkelige ledsagende tekster til tilbud og varer, kan omdømmet af en virksomhed blive permanent beskadiget, fordi forkert stavning og unøjagtige oversættelser forbliver i brugerens hukommelse i lang tid. Omhyggelige oversættelser giver på den anden side tillid, og tiltrækker også nye kunder til nye tilbud.

 

Vi tilbyder professionelle oversættelser til alle brancher på mere end 100 sprog, og arbejder sammen med erfarne oversættere inden for de respektive områder. På tværs af Europa har vi 80 kontorer, og vores kunder finder hos os en kompetent partner, inden for alle slags medier. I vores oversættelsesbureau oversætter vi tekster til reklame- og produktvideoer, og hjælper også med juridiske og produktspecifikke oversættelser til onlinebutikker. Undertekster til videoer, der formidler enhver besked på en forståelig måde, er også en del af vores kernekompetencer, og vi arbejder også med dygtige oversættere inden for DTP (Desktop-Publishing).

 

Tilføj ny kommentar